2018年4月8日星期日

没有您,就没有爱心树(故事6)

2018年4月8日(星期日)
记得师父说,可以49天之内为我爸爸~🐻公公做些善事回向(送祝福)给他,例如义工、持素、布施等等。
所以,我会在爱心树网页分享🐻公公的生命故事和学习,谢谢一直有读着我分享文章的朋友们、家长们和孩子们。
回想这15年来,我义务工作从来没有停止过,当了20年的佛学班老师和讲师。爱心树都在为社区分享一份快乐与爱。所以我们“爱的涟漪”依然进行。感恩一直以来有朋友们的赞助中心主要的经营费用,才会促成中心的课程都是以随喜赞助进行。
🤔嗯,除此之外,那我还可以做些什么呢?
我打算接下来要分享一本我觉得很棒的书,由一行禅师著作"How To Love",一天一篇,再附上我的插画。每当我再思念🐻公公的时候,我就会安住在善法里、画画里。
愿大家都可以读到好文章和简单插图,滋润您我的生命。
当然,愿我们珍惜还在我们身边的亲人和朋友。
Heart Like A River
If you pour a handful of salt into a cup of water, the water becomes undrinkable. But if you pour the salt into a river, people can continue to draw the water to cook, wash, and drink. The river is immense, and it has the capacity to receive, embrace, and transform. When our hearts are small, our understanding and compassion are limited, and we suffer. We can't accept or tolerate others and their shortcomings, and we demand that they change. 
But when our hearts expand, these same things don't make us suffer anymore. We have a lot of understanding and compassion and can embrace others. 
We accept others as they are, and then they have a chance to transform. So the big question is: how do we help our hearts to grow?
手中一撮盐放入水杯或河水显然带来不同的效果。如果心能够培育像河水一样,我们痛苦自然减少,因为心量宽了,包容也随着增长;能够接纳原本的自己和别人,才有机会转化。
("How To Love", Thich Nhat Hanh, pg8)



没有评论: